Vzdělávejte své zaměstnance z projektu NPO – „DIGI pro firmu“ od MPSV na podporu firemního vzdělávání zaměstnanců v oblasti digitálních dovedností v IT a Průmyslu 4.0.
Termín projektu: duben 2024 – 28. 2. 2025
Alokované finance: 2,1 mld Kč
Žádosti o příspěvek na vzdělávání zaměstnanců je možné podávat do 15. října 2025. Vzdělávací aktivity musí být ukončeny nejpozději do 30. listopadu 2025. Doklady nezbytné k poskytnutí příspěvku musí být ÚP ČR doloženy do 31. 12. 2025.
Pojďte do toho s COMPUTER HELP!
Máme více jak 30 let zkušeností v oblasti vzdělávání.
Sestavíme Vám vzdělávací akce od začátku až do konce.
Připravíme a dodáme podklady dle požadavků NPO.
Formy podpory:
Kurzy digitálního vzdělávání, realizované podle § 106 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů (zákon o zaměstnanosti) – pro vás zajistí COMPUTER HELP Můžete si zvolit, zda budete chtít kurz distanční formou nebo prezenční formou v našem školicím středisku či ve vaší firmě. Aby byla aktivita uznána jako distanční podle projektu, musí splňovat tyto podmínky:
Výuka probíhá přes software, který umožňuje audiozáznam a evidenci účastníků.
Alespoň jeden účastník z cílové skupiny musí být fyzicky přítomen v učebně nebo na pracovišti (domov se nepočítá).
Místem realizace kurzu je učebna nebo pracoviště, kde se nachází minimálně jeden účastník. Pokud je takových míst více, určí se jedno hlavní.
Je možné kombinovat prezenční a distanční formu výuky.
Rekvalifikace
Projekt určen pro:
Firmy
OSVČ v postavení člena statutárního orgánu právnické osoby s uzavřenou smlouvou o výkonu funkce
Mzdový příspěvek: 272,13 Kč na osobohodinu (v přepočtu na délku 60 minut výuky).
Příspěvek na vzdělávání: 263,98 Kč na osobohodinu.
Příspěvek na 1 účastníka vzdělávací aktivity
Příspěvek na mzdu
Příspěvek na vzdělávání
Minimální délka vzdělávání 16 hod. / 2 dny
4 354,08 Kč
4 223,68 Kč
Maximální délka vzdělávání 80 hod. / 10 dnů
21 770,40 Kč
21 118,40 Kč
Délka vzdělávací aktivity, povinná účast a poskytnutí příspěvku:
Minimálně 16 hodin vzdělávání pro 1 účastníka.
Maximálně 80 hodin vzdělávání pro 1 účastníka.
Minimální povinná účast 80 % z celkového rozsahu hodin výuky.
Do doby vzdělávání se nezapočítává přestávka na jídlo a oddech (v minimálním rozsahu 30 minut) poskytnutá podle § 88 zákoníku práce a další přestávky trvající 15 minut a více.
O dotaci na vzdělávání je možné žádat výhradně on-line prostřednictvím webové aplikace Úřadu práce, a to pomocí:
Mobilního klíče eGovernmentu
eObčanky
NIA ID
IIG – International ID Gateway
Bankovní identity
Přihlášení není možné jako fyzická osoba – přístup je určen pouze pro právnické osoby nebo OSVČ.
Co je potřeba k žádosti o podporu vzdělávací aktivity
Doklad o čísle účtu žadatele
Plná moc, pokud jsou úkony delegovány
Jmenný seznam plánovaných účastníků vzdělávací aktivity
List s údaji ke vzdělávací aktivitě
Úplný výpis z evidence skutečných majitelů nebo čestné prohlášení (pro OSVČ) – získáte na esm.justice.cz po přihlášení přes datovou schránku
Čestné prohlášení o bezdlužnosti a splnění podmínky de minimis
Plánovaný harmonogram vzdělávací aktivity
Potvrzení o seznámení zaměstnanců se zařazením do projektu
Další doklady dle požadavků dotace (Šablony všech dokumentů (kromě daňového dokladu) jsou dostupné v aplikaci Úřadu práce):
Plán harmonogramu vzdělávací aktivity
Prezenční listina
Osvědčení o absolvování
Daňový doklad
Další informace:
Maximálně 15 účastníků vzdělávací aktivity v jednom běhu z jedné firmy.
Vzdělávání může probíhat prezenční nebo distanční formou.
Schvalovací proces realizuje ÚP ČR pro daný region.
Podpora bude poskytnuta a proplácena ex-post (po skončení) na základě dokladů předložených žadatelem.
Podpora naplňuje znaky veřejné podpory a bude poskytována v režimu de minimis. tj. podpora nesmí přesáhnout spolu s ostatními podporami „de minimis“ poskytnutými jednomu příjemci za předchozích 3 let částku 200 000 EUR.
Žadatel je povinen vytvořit a realizovat VA podle „Plánu harmonogramu vzdělávací aktivity“ (formulář je k dispozici v Aplikaci). Případné změny v harmonogramu v průběhu VA musí být hlášeny nejpozději tři pracovní dny písemně předem (e-mailem, datovou schránkou); informace o neočekávané skutečnosti mohou být nahlášeny nejprve telefonicky a následně zaslány písemně.
Žadatel má povinnost uchovávat a archivovat veškeré dokumenty a účetní doklady související s poskytnutím příspěvku a realizací vzdělávací aktivity v souladu s platnými právními předpisy České republiky, a to nejméně po dobu 10 let, přičemž lhůta 10 let se počítá od 1. ledna roku následujícího po roce, v němž byl zaměstnavateli vyplacen příspěvek.