DIGI pro firmu

Vzdělávejte své zaměstnance z projektu NPO – „DIGI pro firmu“ od MPSV na podporu firemního vzdělávání zaměstnanců v oblasti digitálních dovedností v IT a Průmyslu 4.0.

  • Termín projektu: duben 2024 – 28. 2. 2025
  • Alokované finance: 2,1 mld Kč
  • Žádosti o příspěvek na vzdělávání zaměstnanců je možné podávat do 15. října 2025. Vzdělávací aktivity musí být ukončeny nejpozději do 30. listopadu 2025. Doklady nezbytné k poskytnutí příspěvku musí být ÚP ČR doloženy do 31. 12. 2025.

Pojďte do toho s COMPUTER HELP!

  • Máme více jak 30 let zkušeností v oblasti vzdělávání.
  • Sestavíme Vám vzdělávací akce od začátku až do konce.
  • Připravíme a dodáme podklady dle požadavků NPO.

Formy podpory:

  • Kurzy digitálního vzdělávání, realizované podle § 106 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů (zákon o zaměstnanosti) – pro vás zajistí COMPUTER HELP
    Můžete si zvolit, zda budete chtít kurz distanční formou nebo prezenční formou v našem školicím středisku či ve vaší firmě. Aby byla aktivita uznána jako distanční podle projektu, musí splňovat tyto podmínky:
    • Výuka probíhá přes software, který umožňuje audiozáznam a evidenci účastníků.
    • Alespoň jeden účastník z cílové skupiny musí být fyzicky přítomen v učebně nebo na pracovišti (domov se nepočítá).
    • Místem realizace kurzu je učebna nebo pracoviště, kde se nachází minimálně jeden účastník. Pokud je takových míst více, určí se jedno hlavní.
    • Je možné kombinovat prezenční a distanční formu výuky.
  • Rekvalifikace

Projekt určen pro:

  • Firmy
  • OSVČ v postavení člena statutárního orgánu právnické osoby s uzavřenou smlouvou o výkonu funkce
  • OSVČ (fyzické osoby podnikající)
Přehled kdo může a nemůže žádat

Stáhnout PDF soubor (175KB)

Druhy a výše příspěvků:

  • Mzdový příspěvek: 272,13 Kč na osobohodinu (v přepočtu na délku 60 minut výuky).
  • Příspěvek na vzdělávání: 263,98 Kč na osobohodinu.
Příspěvek na 1 účastníka vzdělávací aktivityPříspěvek na mzduPříspěvek na vzdělávání
Minimální délka vzdělávání 16 hod. / 2 dny4 354,08 Kč4 223,68 Kč
Maximální délka vzdělávání 80 hod. / 10 dnů21 770,40 Kč21 118,40 Kč

Délka vzdělávací aktivity, povinná účast a poskytnutí příspěvku:

  • Minimálně 16 hodin vzdělávání pro 1 účastníka.
  • Maximálně 80 hodin vzdělávání pro 1 účastníka.
  • Minimální povinná účast 80 % z celkového rozsahu hodin výuky.
  • Do doby vzdělávání se nezapočítává přestávka na jídlo a oddech (v minimálním rozsahu 30 minut) poskytnutá podle § 88 zákoníku práce a další přestávky trvající 15 minut a více.

O dotaci na vzdělávání je možné žádat výhradně on-line prostřednictvím webové aplikace Úřadu práce, a to pomocí:

  • Mobilního klíče eGovernmentu
  • eObčanky
  • NIA ID
  • IIG – International ID Gateway
  • Bankovní identity

Přihlášení není možné jako fyzická osoba – přístup je určen pouze pro právnické osoby nebo OSVČ.

Návod na přihlášení

Stáhnout PDF soubor (569KB)

Co je potřeba k žádosti o podporu vzdělávací aktivity

  • Doklad o čísle účtu žadatele
  • Plná moc, pokud jsou úkony delegovány
  • Jmenný seznam plánovaných účastníků vzdělávací aktivity
  • List s údaji ke vzdělávací aktivitě
  • Úplný výpis z evidence skutečných majitelů nebo čestné prohlášení (pro OSVČ) – získáte na esm.justice.cz po přihlášení přes datovou schránku
  • Čestné prohlášení o bezdlužnosti a splnění podmínky de minimis
  • Plánovaný harmonogram vzdělávací aktivity
  • Potvrzení o seznámení zaměstnanců se zařazením do projektu
  • Další doklady dle požadavků dotace (Šablony všech dokumentů (kromě daňového dokladu) jsou dostupné v aplikaci Úřadu práce):
    • Plán harmonogramu vzdělávací aktivity
    • Prezenční listina
    • Osvědčení o absolvování
    • Daňový doklad

Další informace:

  • Maximálně 15 účastníků vzdělávací aktivity v jednom běhu z jedné firmy.
  • Vzdělávání může probíhat prezenční nebo distanční formou.
  • Schvalovací proces realizuje ÚP ČR pro daný region.
  • Podpora bude poskytnuta a proplácena ex-post (po skončení) na základě dokladů předložených žadatelem.
  • Podpora naplňuje znaky veřejné podpory a bude poskytována v režimu de minimis. tj. podpora nesmí přesáhnout spolu s ostatními podporami „de minimis“ poskytnutými jednomu příjemci za předchozích 3 let částku 200 000 EUR.
  • Podrobné informace na webu Úřadu práce ČR.
  • Žadatel je povinen vytvořit a realizovat VA podle „Plánu harmonogramu vzdělávací aktivity“ (formulář je k dispozici v Aplikaci). Případné změny v harmonogramu v průběhu VA musí být hlášeny nejpozději tři pracovní dny písemně předem (e-mailem, datovou schránkou); informace o neočekávané skutečnosti mohou být nahlášeny nejprve telefonicky a následně zaslány písemně.
  • Žadatel má povinnost uchovávat a archivovat veškeré dokumenty a účetní doklady související s poskytnutím příspěvku a realizací vzdělávací aktivity v souladu s platnými právními předpisy České republiky, a to nejméně po dobu 10 let, přičemž lhůta 10 let se počítá od 1. ledna roku následujícího po roce, v němž byl zaměstnavateli vyplacen příspěvek.

Přihlašte se k novinkám

Buďte v obraze a dostávejte nejnovější informace jako první.

    DIGI pro firmu

    Máte otázku nebo potřebujete s něčím poradit?
    Pošlete nám nezávaznou poptávku na email skoleni@computerhelp.cz nebo můžete vyplnit formulář.

    Oddělení školení

    +420 221 503 523
    skoleni@computerhelp.cz
    COMPUTER HELP, spol. s r.o.
    Slezská 2127/13
    120 00, Praha 2 - Vinohrady